fredag den 27. juni 2014

Hviledag på "Tour'en"


Afslapnings dag



Efter 3 aktive cykeldage, der bragtes os rundt på gode bjerge i området - synes vi ærlig talt - ligesom i det rigtige Tour de France at både vi og vores cykelben havde brug for passende restituition.

Og kan det gøres meget bedre end at slappe af ved poolen der ligger 20 meter fra vores hytte - med udsigt til bjerge til alle sider.

Det var skøn afslapning - med bøger og andet læsestof.

Der blev også tid til at "lege lidt" med undervandsoptagelser med GoPro kameraet - kameraet selv er jo indsat i en plexiglas enhed - der sikrer mod indtrængende vand. Det gav nogle ganske morsomme effekter både over og under vandet.




Det er de kameraer både Bjarne og jeg har kørt med på henholdsvis cykel - og fastspændt til min hjelm.

Vi har fået masser af video i kassen - der skal redigeres når vi først kommer hjem.

Nå men tilbage til hviledagen ved poolen




Poolen ligger som sagt 20 meter fra vores hytte - og vi har når vi ligger i stolene en udsigt med bjerge rundt i hele horisonten





- bl.a. ser vi at der på et af bjergmassiverne er sne på toppen. En surrealistisk forestilling - vi ligger og "koger" og kort derfra ligger der et bjerg, hvor sneen stadig er synlig.



Bjerget der ses i baggrunden er selveste Alpe d'Huez - så vi har det meget tæt på!


Efter et par dase timer og et par dejlige svømmeturer - valgte vi at tage en tur i bil op af Alpe d'Huez, for at Morten også fik et indtryk af rutens beskaffenhed, stejlhed og de 21 hårnålesving.

Vi kørte op af " bakken" igen - og jeg skal love for at vi alle var overrasket over stejlheden, når vi nu pludselig så det ud gennem en bilrude.



Facinerende og lidt skræmmende - specielt fordi vi måske kører op af bjerget igen fredag.
Jeg sagde måske..... men måske gør vi virkelig alvor af dette.

Selvpineri af værste skuffe...

Nå lad os se hvad morgendagen bringer... vi skyllede dagens oplevelser ned med en Duff beer ! Homer Simpsons absolutte favorit øl!



 



Fortsættelse følger............................

1 kommentar:

  1. Hej Søren - godt gået af 4 ældre herrer....kan slet ikke se for mig, da jeg var barn og min farfar var 60 ....at han overhovedet kom til udlandet - endsige op på en cykel samt et bjerg....tror han nåede på bustur til Østrig som 80-årig :-) - glade hilsner ovre fra Mont saint-Michel hvor jeg er lige nu - kører over til Auxerre i dag - og senere - stopper jeg op ved en veninde i Alsace et par dage - hils Jan!! Lone

    SvarSlet